Sicilia [agendă de vacanță]

Sicilia a fost destinația mea pentru vara 2017. Mi-am dorit să merg undeva unde n-am mai fost (iar eu în Italia încă n-am călcat). Am găsit bilete la un preț avantajos la ryanair.

Cazarea am făcut-o prin airbnb. Am ales Mondello ca fiind o plajă mai mult pentru localnici, pentru că de obicei aleg stațiuni mai liniștite cu plajă și mare bună, căci pentru distracție poți să mergi în orașul alăturat (așa am făcut în Muntenegru și am considerat perfect să fac și pentru Sicilia la fel).

Am avut norocul de o gazdă drăguță. Deși am luat apartament separat, ei trăiau în aceeași curte. Dar n-am simțit disconfort. Deseori ne-au invitat la cină, ne-au arătat orașe din apropiere și mai îndepărate cu plaje fenomenale.
Stăteam ceva mai departe de plajă, 30 de minute de mers pe jos și cam vreo 8 cu autobuzul care era gratis.
N-am greșit deloc cu locația. Plajele erau nisipoase, îngrădite, unde 2 șezlonguri și o umbrelă ajung la 30 euro, de aceea noi am preferat să facem la fel ca mulți italieni,  să ne punem prospul exact pe malul mării. Dar apa era transparentă că urmăreai peșteșorii cum îți gâdelă degetele picioarelor.

Ce ține de prețuri în Mondello sunt diverse. Am mâncat de 20 euro (2 persoane) că nu mai puteam respira, foarte gustos cu fructe de mare și toate celea, dar am mâncat și de peste 60 euro (2 persoane) câte o scoică în farfurie. Să nu uitați că italienii au ceea ce se numește coperto, care variază de la 2 la 6 euro per persoană în dependență de restaurant și aceasta se referă poate la pâinea care ți-o aduc suplimentar sau la condimentele pe care ți le pun pe masă. Un fel de bani pentru nimic, dar care pot depăși și costul băuturii pe care o comanzi.

Dacă aveți mașină, sau are cine să vă ducă, mergeți în Bagheria, o plajă sălbatică cu un view de milioane. Să fiți pregătiți cu încălțăminte specială pentru pietre și cu mască ca să faceți snoorling.

O altă plajă fenomenală, doar că mult mai spațioasă și din nou, pietroasă este Tusa. Acolo am văzut Sicilia, exact așa cum mi-am imaginat-o.

Pentru plimbări am fost normal că în Palermo și Monreale. Am rămas profund impresionată de Catacombe dei Cappuccini

și să ajung la Santa Rosalia (făcătoarea de minuni).

Pentru excursii vă recomand aplicația Visit a City care îți organizează itenerarul în dependență de câte zile vrei să vizitezi, plus îți poți downloada harta și să te miști conform acesteia. Eu am vizitat într-o zi ce se propunea pentru 3, că la sfârșit nu-mi mai simțeam picioarele.

Neapărat aici trebuie de încercat street food pani ca' meusa (ficat de vită în pâine și cu cașcaval),

arancina (chiftea de orez), panelle și crocchè (bile de cartofi în pâine). Și desigur desertul cannolo. Prețurile sunt mai mici decât în Mondello.
Eu am mâncat și foarte multe fructe de mare, că asta fac eu în vacanțe, pentru că le ador. Vă spun sincer, când am revenit la Chișinău nu vroim să aud de paste cu fructe de mare.

Câteva sugestii:
- italienii în mare parte nu vorbesc engleza, așa că încercați să învățați câteva cuvinte în italiană;
- traficul în Sicilia e infernal, nu există mașină fără zgârieturi;
- autocarele se opresc la stație cu mâna, dacă nu ridici mâna, riști să treacă pe lângă tine;
- dacă aveți posibilitate luați mașină în chirie, că altfel nu prea vezi locuri (noi am avut noroc de gazdă și de câțiva români cu care ne-am împrietenit și ne-au plimbat);
- străzile sunt foarte murdare, oamenii aruncă direct în stradă;
- sicilienii sunt foarte marinimoși, chiar sunt cunoscuți pentru acest aspect.
- dacă dați de reduceri, merită să faci shopping.

Ca și concluzie, vacanța în Sicilia în zona Palermo a fost superbă, cu multe impresii, cu un cost moderat. Așa că încercați.
Eu aș mai merge, că n-am văzut nici 20%, plus că sunt curioasă să văd și partea de Catania.

Dacă apar întrebări, sunt aici ca să răspund, și ca să găsiți prețuri bune, acum e momentul să faceți rezervările, că apoi prețurile se dublează de la o săptămână la alta.