Krakow - must visit

”Niciodată nu m-am gândit la Polonia ca și destinație turistică” au fost cuvintele cu care m-au întâlnit majoritatea oamenilor pe care i-am văzut după vacanță.

Iar Polonia era demult pe lista mea a țărilor ”must visit”. Și nu am greșit. Atâta ordine, curățenie și diplomație nu am întâlnit demult. M-am simțit atât de bine, ca am plasat-o pe lista țărilor în care aș trăi.
Dacă ar fi să descriu Polonia ar fi olecă de Ucraină cu influențe bavareze. Limba este una slavă, cu care ne-am cam obișnuit, așa se fac mai lesne de înțeles inscripțiile sau meniurile 😃

Noi am văzut 2 orașe: Cracovia și Varșovia, iar Auschwitz a fost a 3 destinație pe care n-am avut cum să o ratăm.

Zborul l-am avut spre Varșovia cu LOT, de unde am luat trenul spre Cracovia. Biletele le puteți lua online maxim cu 30 de zile înainte și nu e neapărat să le aveți printate, e suficient să le aveți salvate în telefon. Spre Cracovia noi am mers 3 ore, iar spre Varșovia 6 (nu știu de ce 😃 ), dar trenurile foarte ok, așa că n-am avut mare disconfort.

De la aeroport ajungeți la Gara Centrală (Warsaw Centrum) cu trenul S3, iar biletul este 3,40 PLN. Trebuie să ajungeți sub Terminalul A, dar totul e foarte simplu și peste tot veți găsi indicatoare. Biletele le cumpărați de la aparatele speciale, sau direct din transport dacă achitați cu cardul. Cardul bancar poate fi pe larg utilizat, am văzut și vecee unde poți plăti cu cardul 😃

Ca de obicei, cazările le-am luat de pe airbnb (dacă vă înregistrați cu acest link, aveți un discount de 22 euro), care și de această dată au fost superbe: atât locația, cât și condițiile.

În Cracovia am stat 4 zile. Am ajuns la Krakow Glowny care deasupra este de fapt un mall. Foarte tentant, dar n-am avut când să facem shopping, că trebuia să ajungem la cazare, așa că l-am lăsat pentru alte zile 😃.

Cazarea noastră a fost lângă Wawel Castle, orologiul căruia îl puteai vedea de la terasa noastră.

Așa că dimineața ne-am dus să-l vizităm. Am avut parte de vreme frumoasă, așa că au ieșit niște poze superbe, mai ales că și ținuta era corespunzătoare, toată din mătase naturală de la MOVE.

După care am fost prin centrul vechi. De data aceasta am ales să nu avem un traseu foarte definit, ci să ne permitem să ne pierdem pe străzi și să ne minunăm de tot ce găsim în cale.

Dacă să mă întrebați ce să mâncați, noi căutam ceva tradițional: au ei o supă acră cu ou și cu cârnaț pe care nu v-o recomand, pentru că mie deloc nu mi-a plăcut, am mâncat colțunași (dumplings) și zapekancă (o recomand pe cea din cartierul evreiesc), in rest bucate din carne, hering servite cu bere, bere caldă sau vodcă poloneză. Am rămas încântată de Camelot Cafe, atât ca atmosferă, interier cât și mâncarea: cred că cea mai gustoasă mâncată în această vacanță.

În Cracovia mâncați cam de 110 PLN (28euro) pentru 2 persoane care include 2-3 feluri de mâncare și băutura. Nouă ni s-a părut absolut accesibil, dar cele mai surprinzătoare prețuri aveau să urmeze în Varșovia.

În următoarea zi am mers la Auschwitz despre care v-am povestit aici.

Pe 10 aprilie, vremea s-a cam stricat, iar noi am mers în cartierul evreiesc.

E drăguț și acolo, am intrat într-o sinagogă, într-un cimitir evreiesc ca să vedem tradiția de a pune pietre pe mormânt în loc de flori. Evrei nu prea am văzut 😃 dar în schimb zapekanka de acolo e fascinantă.

Am fost și la Schindler's Factory, dar n-am mai prins bilete pentru excursie, așa că recomand  să le luați din timp și neapărat să priviți filmul The Scindler's list.

Cracovia bucură ochiul și îți creează senzația aia de oraș istoric, pe străzile căruia vrei să te pierzi și să savurezi fiecare colțișor.
Dacă ar fi să mai aleg odată, Cracovia ar fi neapărat una dintre destinații.

Dar cum am ajuns în Varșovia și ce am făcut acolo, citiți în următorul articol.